Berita Sunnah Terkini

Manusia diciptakan untuk Beribadah Kepada Allah

Deskripsi Singkat:

- Fungsi, tujuan dan hikmah diciptakannya ummat manusia dan jin dimuka bumi ini adalah dalam rangka beribadah kepada Allah.
- Untuk mewujudkan suatu ibadah yang betul-betul murni sesuai dengan apa yang diinginkan Allah dan Rasul-Nya yaitu harus diupayakan melaksanakan perkara-perkara yang diperintahkan Allah dan juga Rasul-Nya serta menjauhkan diri kita semua dari perkara-perkara yang diharamkan.
- Keislaman seseorang tidak akan sempurna, tidak akan bersih kecuali dia harus mengetahui perkara-perkara yang sifatnya jahiliyah yang menentang aturan Allah dan Rasul-Nya yang akan merusak ibadah dia dengan tujuan supaya bisa dia menghindarkan dan dia jauhkan dari dirinya.
- Zaman kita adalah masa yang penuh dengan fitnah dan perkara-perkara jahiliyah yang sangat bertentangan dengan sunnah Rasulullah maka sepantasnya kita harus betul-betul mencermati, melihat apa saja perkara-perkara fitnah yang ada disekitar kita untuk kemudian kita bisa menjauhkan diri darinya sehingga semakin kuat iman kita dan semakin kuat akidah kita.

Download File

0 Response to "Manusia diciptakan untuk Beribadah Kepada Allah"